Зміни у порядку реєстрації платників ПДВ.
З 29.04.2016 року набрав чинності наказ Мінфіну від 18.03.2016 р. №373 «Про затвердженя Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (далі — наказ № 373). Зазначеним наказом забезпечено реалізацію норм Закону України від 24.12.2015 р. № 909VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:
• скорочено перелік підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ шляхом виключення з Положення про реєстрацію платників ПДВ вимог пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу, та відповідно виключено з переліку документів (відомостей), що підтверджують наявність підстав для анулювання реєстрації, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи — підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) чи запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
• внесено зміни до форми витягу з реєстру платників ПДВ (додаток 13 до Положення про реєстрацію платників ПДВ), згідно з якими замість реквізитів одного електронного рахунку у витягу відображаються реквізити трьох електронних рахунків платника ПДВ — сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування, призначених для перерахування коштів до державного бюджету та на його спеціальні рахунки:
за операціями із сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва);
за операціями із зерновими і технічними культурами;
за операціями з продукцією тваринництва.
Також наказом № 373 запроваджено такі нововведення:
• якщо особа в установлений законодавством строк подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення всіх недоліків така особа може подати до контролюючого органу нову заяву про добровільну реєстрацію не пізніше ніж за три робочі дні до початку податкового періоду, з якого особа вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. При цьому у такій заяві має бути зазначено таку саму бажану дату реєстрації, що й у попередній неприйнятій заяві;
• оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих ними в електронній формі. Так, якщо за результатами розгляду заяви в електронній формі (форми № 1ПДВ, № 3ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації (анулюванні реєстрації) платника ПДВ або запропоновано надати нову заяву про реєстрацію (анулювання реєстрації) платника ПДВ, то така відмова або пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла заява;
• встановлено десятиденний строк для направлення до ДФС рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві