Головна  →  Про район  →  Корисна інформація  →  ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві інформує  →  Податок на додану вартість: особливості електронного адміністрування

Державна податкова інспекція в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві звертає увагу, що змінами, внесеними до Податкового кодексу України, з 1 січня 2015 року в Україні впроваджено електронне адміністрування податку на додану вартість, змінено правила обліку і сплати ПДВ та введено спеціальні ПДВ-рахунки.

Відтепер всі податкові накладні (разом із додатками) та податкову звітність з ПДВ повністю переведено в електронну форму, за винятком документів, які дають право на податковий кредит без наявності податкової накладної.

Абсолютно всі платники ПДВ тепер звітуються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб. Права на подання паперової звітності з податку на додану вартість вже немає, тож усім платникам ПДВ слід отримати ключі електронного цифрового підпису, встановити спеціальне програмне забезпечення та подбати про доступ до Інтернету.

Кожну податкову накладну необхідно реєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних та виписувати лише в електронній формі. У зв’язку з цим право на податковий кредит вже не потрібно підтверджувати отриманими податковими накладними в паперовій або електронній формах. Тепер право на податковий кредит підтверджуватиметься тільки зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними.

Правила електронного адміністрування ПДВ визначено новою редакцією статті 2001 Податкового кодексу України. Усім платникам податку на додану вартість автоматично відкриваються ПДВ-рахунки, на які будуть зараховуватись кошти з власних поточних рахунків платників ПДВ у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні чи розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку.

Сума податку на додану вартість, на яку можна видати податкові накладні покупцям у звітному періоді (місяць або квартал), обчислюється за спеціальною формулою, передбаченою статтею 200¹ Податкового кодексу України.

Порядком електронного адміністрування ПДВ передбачено, що платник податку має право безоплатно отримувати у ДФС України інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Інформацію про рух коштів на електронних рахунках платник податку може отримати, сформувавши в системі електронного адміністрування ПДВ відповідний запит. В свою чергу, ДФС України надішле платнику податку відповідь на запит в електронному вигляді.

Варто нагадати, що з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці”.

ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві

 

Версiя для друку