Головна  →  Новини  →  3 червня 2020

Додаткові джерела отримання відкритої інформації для здійснення перевірок ФОП: Система публічних закупівель «Prozorro»

Головне управління ДПС у м. Києві інформує, що від 19 квітня 2020 року набула чинності нова редакція Закону України № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).

За новими правилами стає обов’язковим використання електронної системи «ProZorro» для державних закупівель вартістю від 50 тис. грн, тобто поріг безтендерних закупівель знижено з 200 тис. грн до 50 тис. гривень.

Звітувати у системі ProZorro потрібно буде за всі закупівлі (навіть від 1 копійки). Раніше ж замовники надавали звіт у систему «ProZorro» від 50 тис. гривень.

Крім того, в Законі знову застосовується такий кваліфікаційний критерій, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Але варто зазначити, що у разі встановлення цього критерію замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).

Так, ці норми здебільшого стосуються процедурних питань державних закупівель, але в той же час вони фактично змінюють обсяг відкритої інформації про державні закупівлі.

Відтепер, відкритою та загальнодоступною, а відповідно, такою, що підпадає під дію Податкового кодексу України, є інформація про всі публічні закупівлі вартістю від 1 грн, у тому числі інформація та документи, які оприлюднені сторонами закупівельного процесу відповідно до вимог Закону.

Слід зазначити, що п. 72.1 ст. 72 ПКУ визначено, що для інформаційно- аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла:

  • від платників податків та податкових агентів;

  • від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України;

  • від банків, інших фінансових установ;

  • від органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів; за наслідками податкового контролю;

  • інша інформація, оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана контролюючому органу в установленому законом порядку.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (п. 74.3 ст. 74 ПКУ).

Як свідчить практика, фізичні особи – підприємці є досить активними учасниками процесу державних закупівель, як постачальники товарів, робіт, послуг.

У процесі проходження всіх етапів, зокрема тендерної процедури або оприлюднення вже укладених договорів допорогової закупівлі, обов’язково оприлюднюється інформація про постачальника, яка може бути цілком показовою для оцінки та співставлення цієї інформації з тією, яка надається платниками у вигляді звітів та декларацій тощо на вимогу ПКУ.

Будь-які розбіжності та офіційно оприлюднені документи можуть бути використані органами державної податкової служби, зокрема під час планування та проведення контрольно-перевірочних заходів.

 За інформацією головного управління ДПС у м. Києві 

Перейти до спискуВерсiя для друку