Головна  →  Новини  →  14 грудня 2018

Щодо державної реєстрації смерті

Життя кожної людини являє собою певний шлях від народження до смерті. На жаль, земне життя швидкоплинне.

Смерть людини – це, насамперед, тяжка втрата для сім’ї, рідних, друзів. До горя неможна бути готовим, але ж час вимагає від сучасної людини знання найважливіших аспектів законодавства.

Саме в ці скорботні дні, у рідних та близьких померлого виникають питання, пов’язані з оформленням відповідних документів про смерть.

Згідно з Сімейним кодексом України та Законом України "Про органи реєстрації актів громадянського стану" та іншими нормативно-правовими актами смерть підлягає державній реєстрації в органах реєстрації актів цивільного стану за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті або за місцем поховання.

Підставою для державної реєстрації смерті є:

а) лікарське свідоцтво про смерть (форма №106/о), форма якого затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08.08.2006 №545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1150/13024;

б) фельдшерська довідка про смерть (форма №106-1/о), форма якої затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08.08.2006 №545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1150/13024;

в) лікарське свідоцтво про перинатальну смерть;

г) рішення суду про оголошення особи померлою;

ґ) рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час;

д) повідомлення державного архіву або органів Служби безпеки України у разі реєстрації смерті осіб, репресованих за рішенням несудових та судових органів;

е) повідомлення установи виконання покарань або слідчого ізолятора, надіслане разом з лікарським свідоцтвом про смерть.

Для отримання свідоцтва про смерть особи при собі потрібно мати:

-паспорт, або паспортний документ особи, яка звертається до Відділу;

-паспорт або паспортний документ померлої особи (за наявності);

-документ, який є підставою реєстрації смерті;

-ідентифікаційний код померлої особи ( за наявності).

Державна реєстрація смерті проводиться за заявою родичів померлого, представників органу опіки та піклування, працівників житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров’я, де настала смерть, та інших осіб (частина шоста статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»).

Після проведення відповідного запису орган реєстрації актів цивільного стану видає заявнику свідоцтво про смерть та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання.

Для отримання свідоцтва про смерть громадяни можуть звернутися до відділів державної реєстрації  актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у місті Києві.

При цьому зазначаємо, що ознайомитись з режимом роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану міста Києва можна на сайті Головного територіального управління юстиції у місті Києві (перейшовши за посиланням http://www.justicekyiv.gov.ua).

 

начальник відділу Управління

державної реєстрації Головного

територіального управління

юстиції у місті Києві

В. В. Чеснокова

Перейти до спискуВерсiя для друку