1. Здійснення закупівель товарів, робіт та послуг через систему електронних закупівель по апарату Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації.
Тендерні закупівлі (якщо закупівля товару чи послуги дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт – 1,5 млн. грн.) для потреб апарату Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації здійснюються згідно Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2.2015 № 922-VII.
Загальна річна сума коштів, запланованих у 2017 році Оболонською РДА для закупівлі товарів, робіт та послуг за процедурами закупівель становила 4,6 млн. грн.
Протягом 2017 року для потреб апарату Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації проведено 18 тендерних закупівель, в тому числі: 11 відкритих торгів та 7 переговорних процедур.
Внаслідок проведених торгів за звітний період укладено 13 тендерних договорів на суму 4,5 млн. грн.
Для потреб апарату Оболонської РДА здійснювалися тендерні закупівлі:
- послуги з прибирання приміщень (сума договору – 348,9 тис. грн.);
- теплопостачання та електроенергія (сума договору – 1 млн. 193,8 тис. грн.);
- надання комплексу технічних та технологічних послуг щодо забезпечення функціонування інформаційних технологій (сума договору – 495,5 тис. грн.);
- комп’ютери та інше обладнання (сума договорів – 1 млн. 229 тис. грн;
- робочі станції для оформлення та видачі паспортів громадян України для виїзду за кордон та паспортів громадян України у формі картки (5 одиниць) (сума договорів – 1 млн. 262 тис. грн.).
В результаті проведених тендерних закупівель економія коштів у 2017 році складала 133,9 тис. грн. (2,9% від суми запланованих коштів).
Допорогові електронні закупівлі здійснювалися відповідно до наказу Державного підприємства «Зовнішторгвидав України» від 13 квітня 2016 року № 35 «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель» та на виконання доручення голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 25.01.2017 № 2101 стосовно продовження проведення електронних допорогових закупівель.
В 2017 році підготовлено та проведено 33 електронних допорогових закупівель, внаслідок яких укладено відповідні договори.
Зокрема, для потреб апарату Оболонської РДА здійснювалися допорогові закупівлі:
- капітальний ремонт та заміна ліфтів в будівлі Оболонської РДА (сума договору – 996,9 тис. грн.);
- капітальний ремонт приміщень відділу (Центру) надання адміністративних послуг Оболонської РДА (сума договорів – 390,7 тис. грн.);
- послуги з поточного ремонту;
- утилізація списаного майна;
- послуги з проведення технічної інвентаризації адміністративної будівлі Оболонської РДА та гаражних боксів за адресою: Тимошенка, 16 з виготовленням техпаспорту;
- теплова завіса, канцтовари, папір, кондиціонери та їх обслуговування та багато іншого.
В результаті проведених допорогових електронних закупівель економія коштів у 2017 році складала 121,8 тис. грн.
Всі питання, які виникали в процесі проведення закупівель товарів, робіт та послуг тендерним комітетом вирішувалися оперативно та своєчасно.
Всі кошти, які були заплановано для закупівлі товарів, робіт та послуг у 2017 році для потреб апарату Оболонської РДА освоєно в повному обсязі.
2. Здійснення закупівель товарів, робіт та послуг через систему електронних закупівель в цілому Оболонською РДА, її структурними підрозділами (з правом юридичної особи) та підпорядкованими їй комунальними підприємствами.
В 2017 році замовники проводили тендерні та допорогові закупівлі товарів, робіт та послуг через електронні майданчики системи Prozorro.
Тендерні закупівлі (якщо закупівля товару чи послуги дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт – 1,5 млн. грн.) здійснювалися згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII.
За результатами узагальненої інформації про закупівлі у 2017 році загальна річна сума коштів, запланованих замовниками, для закупівлі товарів, робіт і послуг за процедурами закупівель становила 633,6 млн. грн.
Загальна сума коштів, яку заявили замовники у звітному періоді для закупівлі товарів, робіт і послуг становила 626,9 млн. грн.
За 12 місяців 2017 року замовниками було проведено 284 процедури закупівель товарів, робіт та послуг, в тому числі за частинами предмета закупівлі (лотами) 377 процедур. З них відмінено 101 процедура закупівлі (94 – по відкритим торгам, 7 – за переговорною процедурою), в тому числі за лотами – 167 процедур закупівель (122 відкритих торгів, 45 – за переговорною процедурою), що становить 36% від загальної кількості процедур.
За конкурентними процедурами проведено 276 процедур закупівель по відкритих торгах, що становить відповідно 73,2 % від загальної кількості процедур.
У звітному періоді також було проведено 101 переговорну процедуру закупівель, що становить 26,8 %. За неконкурентною переговорною процедурою закупівлі відповідно до чинного законодавства переважно здійснювались закупівлі у постачальників-монополістів комунальних послуг (водопостачання, тепло- та електроенергії).
За результатами проведених торгів за звітний період укладено 269 договорів на суму 580,6 млн. грн., що складає 92,6 % від загальної суми коштів, яку заявили у звітному періоді.
Участь у процедурах закупівель брали 588 суб’єктів підприємництва, які надали 667 пропозицій. З них 269 обрано переможцями та укладено договори.
Допорогові електронні закупівлі замовниками здійснювалися відповідно до наказу Державного підприємства «Зовнішторгвидав України» від 13 квітня 2016 року № 35 «Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель», та на виконання доручення голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. від 25.01.2017 № 2101 стосовно продовження проведення електронних допорогових закупівель.
За даними звітності за період січень-грудень 2017 року замовниками району проведено допорогові закупівлі та укладено 2384 договори на суму 174,6 млн. грн., в тому числі через електронні торги – 1266 договорів на суму 164,6 млн. грн.
Аналіз проведених закупівель в розрізі замовників району показує, що найбільше допорогових закупівель здійснили Управління освіти, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м.Києва», Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр», КНП «ЦП МСД № 1», КП «По утриманню зелених насаджень Оболонського району м.Києва» та ін.
В результаті проведення електронних аукціонів економія коштів при проведенні електронних допорогових закупівель в 2017 році складає 11,8 млн. грн., що в середньому становить 6,7 % від очікуваних сум закупівель.
У разі, якщо є необхідність у допороговій закупівлі без проведення електронних торгів, то відповідно до пункту 5 протоколу доручень № 30, напрацьованого під час наради з обговорення питань життєдіяльності міста Києва у першого заступника голови Київської міської державної адміністрації Пліса Г.В. від 15.06.2016 замовники погоджують (інформують) таку закупівлю з профільним заступником голови КМДА Спасибком Олександром Валерійовичем.
Районною державною адміністрацією вживаються заходи щодо удосконалення процедур закупівель для ефективного використання бюджетних коштів, запобігання порушень законодавства у сфері державних закупівель, забезпечення прозорості та конкурентності для постачальників продукції, виконавців робіт та надавачів послуг:
- постійно проводиться консультаційна робота, надається юридична, методологічна та практична допомога галузевим тендерним комітетам стосовно дотримання законодавства у сфері державних закупівель.
Сектором державних закупівель в 2017 році неодноразово проводились семінари з усіма замовниками району з питань проведення закупівель.
27 січня 2018 року набрав чинності ЗУ «Про внесення змін до ЗУ «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель».
Закон надає Державній аудиторській службі України (ДАСУ) повноваження щодо здійснення моніторингу закупівель у результаті аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Моніторинг закупівлі здійснюють протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його виконання.
ДАСУ може проводити моніторинг публічних закупівель, використовуючи сигнали від системи ризик-індикаторів (їх зараз є 73 ризик-індикаторів) (сайт http:/risk.dozorro.org), також приводом для перевірки закупівлі стануть звернення громадських активістів, журналістів або представників органів влади та місцевого самоврядування. Аудитори ДАСУ зможуть перевірити закупівлі і за власною ініціативою.
Методику визначення автоматичних індикаторів ризиків, їх перелік та порядок застосування в подальшому має затвердити ДАСУ за погодженням із Мінекономрозвитку України (ч.21 ст. 7-1 Закону про публічні закупівлі).
Незважаючи на всі складнощі, характерні для початкового етапу запровадження практично будь-яких законодавчих змін, замовникам слід ще біль уважно ставитись до процесу проведення закупівель і уникати можливих порушень.
За інформацією сектору державних закупівель